استراتژی تولید محتوای جذاب اینستاگرم در سال 2022

۴ بازديد

استراتژی تولید محتوای جذاب اینستاگرم در سال 2022

 

موفقیت و رسیدن به اهداف بدون برنامه ریزی و داشتن استراتژی امکان‌پذیر نیست. این قانون در خصوص اینستاگرام نیز تا حدود صادق بوده. برای موفقیت در اینستاگرام نیز به استراتژی تولید محتوا نیاز است که در این متن به طور کامل استراتژی‌های آن را توضیح داده‌ایم. ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

اهمیت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

داشتن استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام اهمیت بسیاری در جذب فالوور ایرانی اینستاگرام دارد، چرا که کلید موفقیت در اینستاگرام فعالیت مستمر است. البته این فعالیت به معنای تولید محتوای بیش از حد نیست! مدیریت تولید محتوا و فعالیت در اینستاگرام کار مهمی است. علاوه بر این شما نیاز دارید که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. در نهایت برای موفقیت در اینستاگرام به استراتژی تولید محتوا نیاز دارید. این استراتژی شامل موارد زیر می‌شود:

آیا از اهمیت استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام اطلاعی دارید؟

تقویم محتوایی اینستاگرام

اولین و مهمترین فاکتور برای موفقیت در اینستاگرام داشتن یک تقویم محتوایی است. این تقویم به شما کمک می‌کند که برای هر کار و تولید محتوایی برنامه ریزی داشته باشید. با این محتوا پی خواهید برد که چه فرم پستی را نشر دهید، زمان نشر آن کی باشد و ….

به طور کل مزیت‌های طراحی یک تقویم محتوایی به شرح زیر است:

  • صرفه جویی در زمان
  • داشتن فعالیت مداوم
  • کمتر دچار اشتباه خواهید شد
  • عدم فراموشی مناسبت‌ها

در صورتی که تمایل دارید به طور کامل با تقویم محتوایی و نحوه طراحی آن آشنا شوید، مقاله نحوه تنظیم تقویم محتوایی در سال 2022 را مطالعه کنید.

نوع محتوا

برای جذب بیشتر مخاطبین به خود باید نوع درست محتوا را برای کار خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی دارید، استوری، چالش‌های مختلف، ویدئو و … را فراموش نکنید.

تم پست

بهتر است برای پست‌های خود یک تم و برای کپشن‌هایتان یک لحن خاص و منحصر به خود را پیدا و انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که صفحه شما یک دست و منظم شود. علاوه بر این پست‌های شما به نوعی امضای شما را خواهند داشت و بهتر در ذهن مخاطب جای می‌گیرند.

با انتخاب تم پست به محتواهای خود نظم دهید.

به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای اطلاع بیشتر از تم و داشتن ایده برای انتخاب یک تم منحصر به فرد مقاله 10 تم اینستاگرام که بازدید شما را بالا می‌برد را مطالعه کنید.

نحوه تعامل

آیا برای نحوه تعامل خود استراتژی را در نظر دارید؟ چه پست‌هایی را قصد دارید لایک کنید؟ برای چه افرادی چه پست‌هایی خواهید گذاشت؟ برای پاسخ‌دهی به دایرکت و کامنت‌ها چطور؟ برنامه‌ای دارید؟ تعامل در اینستاگرام اهمیت بالایی دارد. بسیاری از الگوریتم‌های اینستاگرام بر اساس همین تعامل شکل گرفته است. به عنوان نمونه هر چه میزان تعامل شما با فالوورهایتان بیشتر باشد، احتمال قرارگیری پست‌هایتان در اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت ایجاد تعامل مهم‌ترین استراتژی‌ تولید محتوا در اینستاگرام به شمار می‌آید.

چند نکته برای محتوا نویسی در اینستاگرام

با وجود این که اینستاگرام یک پلتفرم بصری و بر پایه تصویر و ویدئو است، ولی از اهمیت و تاثیر متن و کپشن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. برای کپشن نویسی در اینستاگرام نیز نیاز به استراتژی ویژه است که در ادامه نکاتی مهم در این خصوص را مطرح کرده‌ایم.

مخاطب خودتان را بشناسید

در مرحله اول برای تعیین استراتژی کپشن نویسی در اینستاگرام لازم است که مخاطبان خود را بشناسید. شما باید به طور دقیق بدانید که مخاطبان‌تان چه کسانی هستند و برای چه افرادی می‌نویسید. بیشتر مخاطبان شما خانم هستند یا آقا؟ در چه رده سنی قرار دارند؟ هدف آن‌ها از فالو کردن شما چیست؟ پاسخ به تمامی این سوال‌ها به شما در شناخت مخاطب‌تان کمک خواهد کرد.

با چه لحنی باید نوشت؟

از جمله دغدغه افراد این است که با چه لحنی کپشن اینستاگرام خود را بنویسند؟ در پاسخ این سوال لازم است توضیح دهیم که در وهله اول باید شما به شناخت نسبی از خود برسید. همچنین باید تعیین کنید که تمایل دارید مخاطبان شما را چگونه بشناسند؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که فالوورهای اینستاگرام به دنبال لحن آن چنان ادبی و جدی نیستند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که متن خود را به کمی شوخی معطر کنید.

طول کپشن

درست است که گفتیم کپشن اهمیت بالایی در اینستاگرام دارد، ولی طول متن شما نباید خیلی طولانی باشد. البته اگر شما یک نویسنده هستید و قلم خوبی دارید (در واقع به همین دلیل شما را فالوور کرده‌اند) با خیال راحت متن بلند و بالا بنویسید. در غیر این صورت به شما پیشنهاد می‌دهیم که به طور کلی، کوتاه و خلاصه متن خود را بنویسید. در حقیقت کوتاه نویسی استراتژی تولید محتوایی است که نباید فراموش کرد.

طول کپشن از جمله نکات مهم در استراتژی تولید محتوای اینستاگرامی است.

شروع کپشن

این شروع کپشن است که مخاطب را ترغیب به همراهی آن تا پایان یا ترک آن پست می‌کند. از این رو باید تمام قوای خود را خرج کنید که شروع کپشن طولانی داشته باشید. به گونه‌ای بنویسید که مخاطب با کلیک روی گزینه بیشتر بخوانید در جستجوی تمام متن شما باشد.

ویرایش کپشن

حتی حرفه‌ای‌ و ماهرترین نویسنده‌ها نیز متنی که می‌نویسند را در نهایت ویرایش می‌کنند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که در نهایت کپشن خود را از منظر نگارش، املا و … ادیت کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که تا حد امکان پست‌هایتان را نباید ادیت کنید. زیرا ادیت پست بعد از نشر در بازدید شما تاثیر منفی می‌گذارد.

هشتگ گذاری

هشتگ‌ها تقش بسیار مهمی در بازدید دارند. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم که هستگ‌هایی را در زیر پست خود قرار دهید که شما را به مخاطب هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. در صورتی که تمایل دارید هشتگ خود را پنهان کنید، دو روش زیر را بخوانید:

مخفی کردن هشتگ در کپشن

بعد از آن که کپشن پست را نوشتید، نیم فاصله بگذارید و در خط بعدی هشتگ را بنویسید. باز هم همین روند را ادامه دهید. اینستاگرام تنها دو خط اول کپشن را نشان می‌دهد و تا زمانی که روی گزینه بیشتر بخوانید کلیک نکنند امکان مشاهده آن وجود ندارد. با استفاده از این ترفند کپشن‌ها در نگاه اول پنهان می‌شود.

هشتگ گذاری در کامنت

در این روش لازم است که هشتگ‌های خود را در کامنت پست بنویسید. با این ترفند تا زمانی که کسی وارد کامنت‌ها نشود امکان مشاهده هشتگ‌ها را ندارد. در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع کامل از نحوه کپشن نویسی مقاله‌های زیر را مورد مطالعه قرار دهید.

 

استراتژی تولید محتوا اینستاگرام اهمیت بسیاری برای رسیدن به موفقیت دارد.

کلام آخر

استراتژی تولید محتوا اینستاگرام همان کلید موفقیتی است که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اید. در حقیقت شما برای رسیدن به بازدید بالا و موفقیت در زمینه کاری خود باید استراتژی را پیاده سازید که در متن فوق به طور کامل در این خصوص توضیحاتی را ارائه داده‌‌ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.